Що таке кінезіологія?

Між розвитком розумових здібностей і фізичним станом здоров’я людини існує тісний зв’язок. Цей факт покладений в основу кінезіології як науки та її різновиду —освітньої кінезіології.
Освітня кінезіологія — це вчення про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я людини за допомогою певних рухових вправ. Американське подружжя науковців Пол та Гейл Деннісони у 1970-80-х роках розробило концепцію освітньої кінезіології та системну програму «Гімнастика мозку».Відомо, що старіння організму починається зі старіння мозку. Підтримуючи мозок у стані молодості, ми не даємо змоги старіти всьому тілу. Фундаментальні роботи відомих вчених довели вплив маніпуляції рук на функції вищої нервової діяльності та розвиток мовлення. Загальновідомо, що будь-які дії рук або ніг спочатку імпульсами проходять через мозок. Саме такий зв’язок головного мозку і дій узяли за основу засновники цієї науки. Вони стверджують, що обидві півкулі головного мозку можуть ефективно розвиватися через спеціальні дії — кінезіологічні вправи .
Розвиток інтелекту безпосередньо залежить від сформованості півкуль головного мозку та їхньої взаємодії. Зважаючи на це, дуже важливо застосовувати на практиці цю інноваційну технологію, що зробить доступною тренування «мозку» у дітей дошкільного, шкільного віку та дітей з особливими освітніми потребами.

Кінезіологія в дошкіллі.
Вправи кінезіології універсальні. Тому що допомагають і дорослим і дітям. Вони дуже прості у виконанні і не вимагають спеціальної фізичної підготовки. Регулярне виконання цих вправ позбавляє втоми, підвищує концентрацію уваги, сприяє підвищенню фізичної та розумової активності. З першого дня їхнього проведення діти зацікавлені в участі, з ентузіазмом виконують усі завдання, тому що побудовані вони в логічній послідовності, з поступовим ускладненням завдань.
Кінезіологія належить до здоров’язбережувальних технологій. Її вправи спрямовані на збереження здоров’я дітей, корекцію та профілактику порушень у їхньому розвитку .
Розтягування, дихальні вправи, окорухові вправи, вправи для розвитку дрібної моторики, масаж, вправи на релаксацію поліпшують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам’ятовуванню, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовленнєвих функцій, полегшують процеси читання і письма. Новий навчальний матеріал сприймається більш цілісно і природно, нібито розумом і тілом, а тому краще запам’ятовується
Кінезіологічні вправи дають як негайний, так і кумулятивний, тобто накопичувальний ефект; під впливом кінезіологічних тренувань в організмі відбуваються позитивні структурні зміни. У разі більш інтенсивного навантаження — значні зміни.
Ознаки, по яких видно досягнення дітей такі:
— У дитини пропав страх відповідати перед групою дітей, віна стала спокійнішою, впевненішою в собі.
— У деяких дітей з’явилася готовність і бажання виконувати додаткові завдання. — Мова з незв’язної і односкладової перетворилася на усвідомлену розповідь.
— Дітям стали під силу завдання, що вимагають виконання класифікації, узагальнення систематизації матеріалу.
- Діти приймають правила співпраці і взаємодопомоги.