Виховання казкою

«Виховання казкою» Л. Фесюкова

Методика Л.Б.Фесюкової «Виховання казкою» включає в себе нетрадиційний підхід в роботі вихователів з казкою. Нетрадиційно — означає навчити дітей оригінально, незвично, по-своєму не тільки розуміти зміст, а й творчо перетворювати хід розповіді,придумувати різні кінцівки до казки, вводити непередбачувані ситуації, змішувати декілька сюжетів в один. За методикою казка розробляється за схемою, яка складається з семи розділів: Моральний урок; Виховання добрих почуттів; Мовна зарядка; Розвиток мислення та уяви; Казка і математика;  Казка і екологія; Казка розвиває руки.

Казкотерапія – це терапія середовищем, особливою казковою атмосферою, в якій можуть проявитися потенційні можливості особистості, може матеріалізуватись мрія; а головне, в ній з’являється відчуття захищеності та аромат таємниці. Основною частиною цього методу є започатковане В.О.Сухомлинським створення казкової атмосфери, особливого ритуалу входження в казку. У процесі казкотерапії особистість навчається сприймати себе такою, якою вона є, усвідомлювати себе й інших людей, кожного, як неповторну індивідуальність. У кожній людині існує потреба у самовираженні, яка здебільшого, залишається незадоволеною, що породжує внутрішній конфлікт. Метод казкотерапії сприяє розвитку у дошкільників: активності ; самостійності; емоційності; творчості; зв’язного мовлення.

Казкотерапія зорієнтована на дітей дошкільного віку тому, що вони ще не здатні оцінити події в реальному житті та проаналізувати їх для прийняття самостійних рішень. Перевтілюючись у казкового героя, малюк може спокійно розповісти про свої почуття, думки. Саме під час сеансів казкотерапії діти засвоюють моделі поведінки, вчаться реагувати на життєві ситуації, підвищують рівень знань про себе і про інших, тому що казки зрозуміліші їм порівняно з поясненнями педагогів і батьків. Казки сприяють пізнавальному розвитку дітей, виховують моральні почуття, впливають на уявлення особистості дитини, спрямовуючи розвиток бажань і вчинків малюка. Перевтілюючись в героїв казок дошкільнята набувають позитивних і позбуваються негативних рис характеру . Саме казки спираються на те найкраще, що вже є у кожної дитини.