ТРЕНІНГ для вихователів «Кінезіологічні вправи – прокачай свій мозок!»

Мета:

          Підвищення рівня знань педагогів з використанням кінезіологічних вправ, застосування яких можливо в освітньому процесі  дошкільного навчального закладу, поширення нетрадиційних методів і форм роботи з дошкільниками.

Завдання:
    1. Ознайомити учасників тренінгу з ефективними кінезіологічними вправами, які сприяють розумовому і фізичному розвитку дошкільників.

    2. Відпрацювати спільно з учасниками тренінгу послідовність дій і прийомів роботи по застосуванню кінезіологічних вправ в роботі з дошкільниками.

   3. Підвищити мотивацію по оволодінню нетрадиційними методиками, їх широкому застосуванню під час спільної діяльністі з дитиною.

Обладнання: картки для визначення домінуючої півкулі (по Павлову), маркери та аркуші для дзеркального малювання, картки з гри «Спробуй, повтори!», паперові долоньки.

Хід:   

Мовлення – це результат узгодженої діяльності багатьох областей головного мозку. Органи артикуляції лише виконують накази, що надходять із мозку. Проекція кисті руки в головному мозку розташована дуже близько до мовної моторної зони.      Взаємозв’язок моторної і мовної зон виявляється в тому, що людина, яка вагається з вибором відповідного слова, допомагає собі жестами, і навпаки: зосереджено малюючи або пишучи, дитина мимоволі висовує язик. Оскільки існує тісний взаємозв’язок і взаємозалежність мовної та моторної діяльності, то за наявності мовного дефекту в дитини особливу увагу звертають на розвиток дрібних рухів пальців рук, що позитивно впливає на функціонування мовних зон кори головного мозку. Кінезіологія стимулює інтелектуальний розвиток і моторику дитини.Кінезіологічні вправи покращують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють поліпшенню запам’ятовування, підвищують стійкість уваги, полегшують процес письма. Освітня кінезіологія дає людині можливість ефективніше засвоювати інформацію, успішно опановувати навіть надскладні інтелектуальні дії. Засновниками освітньої кінезіології є Пол Деннісон і Гейл Деннісон. Ними створена програма «Гімнастика Мозку», яка передбачає активізацію природних механізмів роботи мозку за допомогою природних фізичних рухів тіла.

 Практична частина.

Вправа №1       

– Для цього ми скористаємося однією з методик визначення функціональної асиметрії півкуль (тест І. П. Павлова). Розкладіть картки по 3 на 3 групи так, щоб в кожній групі було щось спільне.

 Оцінка   результатів:
           Якщо Ви розклали картки за 1 варіанту, а саме:

 1-я група карток – «карась», «орел», «вівця»

 2-я група карток – «бігати», «плавати», «літати»

 3-тя група карток – «шерсть», «пір’я», «луска»

Тобто у вас переважає логічне мислення, у вас розумовий тип і домінує ліва півкуля. .
         Якщо Ви розклали картки за 2 варіантом, а саме:
1-я група карток – «карась», «плавати», «луска»

2-я група карток – «орел», «літати», «пір’я»

 3-я група карток – «вівця», «бігати», «шерсть»

Тобто у вас образне мислення, у вас художній тип і домінує права півкуля.                                                                                                                                 

Ведуча : Вправа виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом.

 Вправа №2 «Кільця»

         По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній  і та ін. Вправу використовують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.

        У роботі зі старшими дітьми вправа «Кільця» може бути використана в ускладненому варіанті: ліва рука змикає вказівний і великий пальці, права – великий і мізинець. У такт рахунку ліва і права руки роблять одночасні різноспрямовані рухи: ліва рука змикає великий палець по черзі з середнім, безіменним і мізинцем, а права відповідно – з безіменним, середнім і вказівним.

Вправа№3 «Кулак – ребро – долоня»

          Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу. Починаємо робити вправу однією рукою, потім – другою, потім – двома одночасно.

Вправа№4 «Сонечкопарканчиккамінчик»

Сонечко – пальці розімкнені, крутимо руками перед собою, парканчик – руки в замок, камінчик – стискаємо в кулачки.

Вправа №5 «Лезгинка»

         Ліву руку стискають у кулак, великий палець відставлений у сторону, кулак розвернутий пальцями до себе. Прямою долонею правої руки в горизонтальному положенні торкаються мізинця лівої. Після цього одночасно змінюють положення правої та лівої рук протягом 6 – 8 змін позицій. Необхідно прагнути швидкої зміни положень.

Вправа №6  «Оберти плечима»                                                                                                                                       

Одним повертаємо вперед, другим – назад одночасно.

Вправа №7 «Вухо-ніс»

          Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».

 Вправа №8  «Дзеркальне малювання»

         Ще однією формою кінезіологічних вправ є дзеркальне малювання.
Це малювання двома руками одночасно. Візьміть в обидві руки по
маркеру. Почніть малювати одночасно обома руками дзеркально. При виконанні цієї вправи відчуєте, як розслаблюються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку.

            Вправи можна включати практично в усі режимні моменти. Наприклад, під час ранкової гімнастики.

 Вправа №9 «Око-мандрівник»

         Для виконання наступної вправи необхідно зайняти початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима предмет, який я називатиму. Таким чином, кінезіологічні вправи органічно вплітаються у фізкультхвилинки.

 Вправа №10 «Поплескали – погладили»

        Одночасно однією рукою гладити по голові, а другою плескати по животу. Міняємо руки.
        Заключна частина.

        Ведуча. Вправи кінезіології універсальні. Тому що допомагають і дорослим і дітям. Вони дуже прості у виконанні і не вимагають спеціальної фізичної підготовки. Регулярне виконання цих вправ позбавляє втоми, підвищує концентрацію уваги, сприяє підвищенню фізичної та розумової активності. З першого дня їхнього проведення діти зацікавлені в участі, з ентузіазмом виконують усі завдання, тому що побудовані вони в логічній послідовності, з поступовим ускладненням завдань. А ще захоплюють тим, що їх виконують навіть космонавти під час підготовки до польотів у космос.

Дослідження показують, що виконання звичайної дії «незвичайною» рукою активізує нові ділянки мозку й допомагає розвивати нові контакти між клітинами мозку. Так що спробуйте, експериментуйте! Це не  тільки корисно, але й весело!

 Підсумок.  Вправа «Дерево підсумків».

 Учасники  записують  на паперових  долоньках свої враження від тренінгу, прикріплюють  на  «дерево підсумків», записи обговорюють.

     Джерело мережі інтернет                               Підготувала вихователь  Стадніченко Ю.В.